Kansen voor e-business
Het implementeren van een e-commerce en/of e-business strategie komt meestal voort uit de voordelen die men er in ziet. Directie en managers zijn vooral gericht op het rendement; wat levert het op? De 2 belangrijkste manieren om een hoger rendement te bereiken zijn:
- Hogere inkomsten door een groeiende klantenbasis van trouwere klanten.
- Kostenvermindering door het elektronisch zaken doen.
Welke voordelen zijn er zoal te bereiken voor e-business bedrijven?
Materiële voordelen | Immateriële voordelen |
Hogere omzetten door nieuwe verkoopkanalen – Nieuwe klanten, nieuwe markten – Cross-selling |
Besparing administratieve kosten Grotere bekendheid, versterking merk Betere klantenservice |
Lagere kosten marketing – Online verkoop – Minder drukwerk – Gebruik sociale media |
Beter beheer van CRM Meer feedback van klanten Sneller kunnen reageren op vragen |
Minder kosten in de supply chain – Minder voorraden – Sneller bestellingafhandeling – Meer concurrentie tussen leveranciers |
|